قلمرو

وبلاگ شخصی علی احسانی

قلمرو

وبلاگ شخصی علی احسانی

برگشتم با معرفی کتاب مسری

علی احسانی | پنجشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶ ب.ظ
 

حتی اگر بازاری هم نیستید این کتاب رو بخونید تا درک کنید در تبلیغاتی که در طی شبانه روز به خوردمون میدن، دارن با کدوم قسمت از روانمون بازی میکنن. چطور خودشون رو بین ما جا میندازن و کاری میکنن که بعضی تبلیغ های بیخود رو به یاد بیاریم و شاید تحت تاثیرشون قرار بگیریم.

اما خود کتاب:

کتاب مسری میخواد توضیح بده که چه مدلی تبلیغ کنیم که بین مردم خود به خود پخش بشه،فراگیر بشه و هی در مواقع گوناگون براشون تداعی بشه.

شش تیتر مهم هم داره که اونها رو با مثال های متعدد بررسی میکنه و در آخر باید این سوالات رو برای معرفی ایده خودتون جواب بدید:

 

1- اعتبار اجتماعی: آیا صحبت کردن درباره ی ایده یا محصول شما اثری در بهبود وجهه ی ا جتماعی مردم دارد؟ آیا کاری میکنید که مردم احساس خودی بودن کنند و اشتیاق داشته باشند که آنها چیزی میدانند که دوستانشان نمیدانند؟!

2- زنجیره ها: مفهوم ایده تان را در نظر بگیرید، چه قلاب هایی وجود دارند که مردم با دیدن آنها به یاد ایده شما بیافتند؟

3- احساسات: روی عواطف مردم تمرکز کنید. آیا صحبت کردن در مورد ایده شما حس خاصی در مردم بر می انگیزد؟

4- عمومیت:  آیا ایده یا محصولتان خودش میتواند برای خودش تبلیغ کند؟ وقتی مردم از محصول شما استفاده میکنند کسی آنها را میبینند؟ راهی وجود دارد که نهان ها را عمومی و آشکار کنید؟

5- ارزش کاربردی: آیا ایده یا محصول شما آنقدر مفید هست که مردم با معرفی اش به هم کمک کنند؟ چطور میتوانید ارزش خارق العاده محصولتان را برجسته کنید؟

6- داستان سازی: اسب تروای شما چیست؟ آیا آنقدر منسجم در بین داستانتان هستید که دهان به دهان بین مردم بچرخید و حذف نشوید؟؟

 

 

اما اگر وارد کارزار فروش و بازاریابی شدید خوندن این کتاب از نان شب براتون واجب تره.

 

#معرفی_کتاب

#مسری راهکارهای بازاریابی ویروسی.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.